Een nieuw merk lanceren?

Dat kan in 5 stappen!

Een nieuw merk in de markt zetten, hoe doe je dat eigenlijk? Er zijn 5 belangrijke stappen die zorgen voor een succesvolle lancering:

1. Marktsegment bepalen

Bepaal het aanbod en marktsegment zo helder en scherp mogelijk.

2.Doelgroep bepalen

Bepaal de doelgroep(en) die bereikt moet(en) worden.

3. Identiteit creëren

Maak duidelijk wat jouw bedrijf onderscheidt van de concurrentie. En stel de expertise & dienstverlening nauwkeurig vast.

4. Vertel een verhaal

Achter elk merk hoort een goed verhaal. Maak duidelijk ‘wat het waarom is’ van je bedrijf.

5.Professionele uitstraling & communicatie

Bij alles wat je communiceert, is uitstraling van professionaliteit cruciaal. Bepaal welke middelen ideaal zijn om in te zetten voor jouw merk en zet voldoende middelen in om de kans op succes te maximaliseren.

Starten maar!

Wanneer je net begint met het opzetten van je merk, is het belangrijk echt alle stappen te volgen. Zonder doelgroep geen passende vormgeving. En zonder verhaal, geen pakkende boodschap voor jouw doelgroep.

Zou je graag meer informatie willen over deze 5 stappen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder!

Diversen huiststijlen
Campagne - Kaas met een verhaal
Campagne - Kaas met een verhaal
Nieuw merk - Hollandse koekjes op de internationale markt

Hollandse koekjes op de internationale markt: Puur Hollandse uitstraling

Een succesvol logo

Een nieuw merk starten gaat samen met een nieuw logo.

Het juiste logo en de juiste stijl zijn essentieel voor een succesvol merk. Het is belangrijk dat een logo en stijl het verhaal vertellen van jouw bedrijf. Met een sterk merk verleid je potentiële klanten om een beroep te doen op jouw producten of diensten. Lees meer…

Congres - Logo ontwikkeling

Enkele voorbeelden van huisstijlontwikkeling